Vesti na Smehu Do Suza VESTI NA UTOKU.RS - DNEVNA DOZA ZANIMLJIVOSTI!

  
Masne kiseline za bolje zdravlje pušača

Kada bi u ishranu, bar dva puta nedeljno, uveli ribu, pušači bi, zbog blagotvornog dejstva omega 3 masnih kiselina znatno poboljšali zdravlje krvnih sudova, potvrđuje istraživanje britanskih kardiologa. Masne kiseline za bolje zdravlje pušača



Kronova bolest nije tabu!

Zapaljenske bolesti creva, imeđu ostalih i Kronova, kao oboljenja modernog doba, sve više pogađaju mlade osobe. Ranim prepoznavanjem nimalo prijatnih simptoma, redovnom terapijom i pridržavanjem propisanog režima ishrane one ne moraju biti tabu i mogu se uspešno držati pod kontrolom. Kronova bolest nije tabu!



Emo frizura kvari vid

Guste šiške koje padaju preko jednog oka možda jesu omiljena frizura emo populacije, ali ne i oftalmologa koji tvrde da ta navika dovodi do sindroma poznatog kao „lenjo oko“. Emo frizura kvari vid



Cink za olakšanje prehlade

Rezultati studije sprovedene u Kanadi pokazali su da redovno oralno uzimanje cinka kod odraslih umnogome olakšava simptome prehlade. Međutim, takav efekat nije primećen kod dece. Cink za olakšanje prehlade



Jedi sporije, živi zdravije!

Osobe koje brzo jedu, osim sklonosti ka nagomilavanju viška kilograma izložene su i većem riziku od razvoja dijabetesa tipa 2. Mnoga ispitivanja potvrđuju da se brzom konzumacijom unosi znatno veća količina hrane od neophodne, ali i da osećaj sitosti nastupa sa zakašnjenjem. Jedi sporije, živi zdravije!



Malo vina za bolja pluća

Umerenim unosom vina, naročito crvenog, može se smanjiti rizik od suženja disajnih puteva, a povećati plućni volumen, tvrde holandski stručnjaci. Magični sastojak – resveratrol. Malo vina za bolja pluća



Crni biber, borac protiv masnoća

Piperin, sastojak koji crnom biberu daje karakterističan ukus, pravi je „ubica“ masnoća u krvi. Reč je o moćnom savezniku u borbi za zdravlje, tvrde stručnjaci, jer ne samo da snižava nivo masti već blokira i stvaranje novih masnih ćelija. Crni biber, borac protiv masnoća



Nar - prirodna vijagra

Čaša soka od nara dnevno, pojačava seksualnu želju kod muškaraca i žena, otkrili su stručnjaci s Univerziteta Kvin Margaret u Edinburgu. Nar - prirodna vijagra



Preventivom protiv melanoma

Redovna upotreba preparata sa visokim faktorom zaštite, izbegavanje sunca tokom najtoplijeg dela dana, ali i praćenje osnovnih karakteristika mladeža najbolja su preventiva protiv melanoma, najzloćudnijeg tumora na telu koji najčešće dovodi do tragičnog ishoda. Preventivom protiv melanoma



Probiotik uz antibiotik i nema dijareje

Antibiotici sa širokim spektrom dejstva neminovno uništavaju crevnu floru, a jedna od posledica može biti i dijareja. Spas, tvrde američki stručnjaci, mogu biti probiotici, bilo u kapsulama ili iz specijalnih vrsta jogurta sa „dobrim“ bakterijama. Probiotik uz antibiotik i nema dijareje



Zaštita od HIV-a u bočici?

Tablete „truvade“, koje smanjuju rizik od infekcije HIV-om, dobile su zeleno svetlo nadležnih institucija u SAD. Iako je efikasnost leka potvrđena višegodišnjim ispitivanjima, i stručnjaci i oboleli podeljeni su po pitanju korišćenja medikamenta. Upotrebom leka mogao bi se razviti lažan osećaj sigurnosti, strahuju oboleli, i tako smanjio nivo opreznosti. Zaštita od HIV-a u bočici?



Vitamin B ublažava PMS

Predmenstrualne sindrome najbolje ublažavaju vitamini B1 i B2, koji su sastavni deo tamnozelenog povrća, graška, žitarica, mesa, ribe i jaja, navodi se u istraživanju Univerziteta „Masačusets“. Vitamin B ublažava PMS



Bipolarni poremećaj napada ranije

Tim američkih stručnjaka utvrdio je da početna faza bipolarnog poremećaja nastupa u adolescentskom dobu, a ne u trećoj i četvrtoj deceniji života, kao što se dosad verovalo. Stoga prevenciju i lečenje tog oboljenja, ukazuju stručnjaci, treba početi ranije. Bipolarni poremećaj napada ranije



Džoging produžava život?

Lagani džoging je bolji za zdravlje od bilo koje vrste napornih treninga, a trčanje sporim tempom jedan ili dva sata sedmično može povećati životni vek i do šest godina, navode danski naučnici. Džoging produžava život?



Odvikavanje uz akupunkturu i hipnozu

Pored konvencionalnih tretmana koji se koriste u odvikavanju od pušenja, kakadski stručnjaci veliku nadu polažu i u akupunkturu i hipnozu. Rezultati jedne studije pokazuju da i takvi načini mogu biti jednako dobri u oslobađanju od loše navike, pre svega kod onih koji iz nekog razloga ne žele terapiju lekovima. Odvikavanje uz akupunkturu i hipnozu




 

Alkohol - nova droga mladih

Zdrav život


Sedam od 10 maloletnika u Evropi redovno konzumira alkohol, naročito od kako su u modi „alkoholni maratoni” gde se pije do padanja pod sto. Stručnjaci smatraju da je reč o generacijskom nezadovoljstvu, u čemu se ogleda dubina krize.

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, mladi Evropljani drže dva tužna primata - prvi su na svetskoj listi po količini alkohola koji popiju i, što je mnogo tragičnije, najčešće su žrtve tog svog poroka.

Rezultati novijih istraživanja potvrdili su strahovanja stručnjaka. Čak sedam od 10 maloletnika u Evropi redovno pije alkohol, pogotovo od kako su u modi „alkoholni maratoni" koji se organizuju u pabovima, pivnicama, diskotekama ili na žurkama u stanovima prijatelja gde se pije do padanja pod sto.

Profesor Aldo Karotenuto, docent psihologije ličnosti na Rimskom univerzitetu, ocenjuje da je u slučaju mladih reč o generacijskom nezadovoljstvu, u čemu vidi znak da se kriza produbila.

Nekim grupama mladih, starosti između 11 i 17 godina, zajednički hobi je nalivanje pivom, žestokim pićima i koktelima egzotičnih naziva...

 

 

U situaciji kada se 10 odsto maloletnika u proseku opija tri puta mesečno, reklamne kampanje bi morale da se založe za zdraviji način života, prikladan svim uzrastima potrošača.

U Evropskoj Uniji je broj ranjavanja pripisanih alkoholu porastao za 10 odsto.

Takođe, čak 60 odsto teških povreda i smrtnih ishoda saobraćajnih nesreća izazvali su pijani vozači. Konzumiranje alkohola u direktnoj je vezi sa velikim brojem ubistava, samoubistva, zločina, oružanih pljački, nasilja u porodici.

Mlad organizam više ugrožen

U ove podatke nisu uračunate bolesti uzrokovane zloupotrebom alkoholnih pića kao što su ciroza jetre, gastritis, polineuritis, psihoze alkoholnog porekla, cerebralna apopleksija, sa često smrtnim ishodom.

„Neverovatno, ali istinito je da, što je čovek mlađi, veći je rizik da bi mogao umreti od posledica bolesti izazvanih alkoholom", objašnjava profesor Karotenuto.

Budući da se granica pomera i pije se već od 11. godine, organi ranije propadaju i organizam je nepopravljivo ugrožen.

Svi koji misle da samo muškarci piju su u zabludi, jer sve češća žrtva alkohola danas je mlada i obrazovana devojka od karijere čiji se radni dan završava pićem sa drugaricama.

Devojke kasnije počinju, ali se brže napijaju i lakše postaju zavisne nego muškarci.

Stručnjaci ukazuju da popijeni alkohol odmah ulazi u krvotok i organizam ga munjevito apsorbuje, pre svega mozak.

Posle centralnog nervnog sistema, etanol u prvom krugu stiže u jetru, bubrege i srce, a u drugom u mišiće i masno tkivo gde se zadržava.

Oko 95 odsto alkohola razgrađuje se u jetri i to je razlog što taj organ najčešće i strada od njegovog štetnog dejstva.

Osobe koje pate od gastritisa brže apsorbuje alkohol, dok se kod onih što istovremeno piju i lekove, među kojima su sedativi, antihistaminici, analgetici, opijati, dejstvo automatski pojačava.

„Utapanje nevolja u boci" ne narušava samo zdravlje, već može da ugrozi i život onih koje volite ili vam se slučajno nađu na putu.

Statistički podaci potvrđuju i da je alkohol krivac za gotovo polovinu fatalnih automobilskih udesa u svetu, trećinu svih davljenja, brodskih i avionskih nesreća.

Mladi u Srbiji u korak sa negativnim trendovima

Bauk alkoholizma širi se i Srbijom, a prema podacima Instituta za mentalno zdravlje, više od 45 odsto dece od 13 do 17 godina pije.

Pol više nije važan, jer čašicu podjednako vole i dečaci i devojčice - odnos je 52 prema 48.

Od ukupnog broja ispitanih, a pedeset odsto ispitanika izjavilo je da je alkohol prvi put probalo u prisustvu i uz odobrenje roditelja.

Podaci potvrđuju da bi jedan od četiri vozača mlađih od 25 godina i danas bio živ da nije seo za volan u pijanom stanju.

Deo odgovornosti profesor Karotenuto pripisuje i želji za poistovećivanjem, jer mladi gledaju odrasle kako piju, vide da čaša viskija ili vina lepo stoji i filmskim i televizijskim junacima koji na ekranu neprestano piju, a sve to budi takmičarski duh.

Pod optužbom su i spotovi koji veličaju alkoholna pića, bez imalo kritičkog stava prema njihovoj neumerenoj potrošnji, istakao je Karotenuto.

 


Dodaj svoj komentar


Sigurnosni kod
Osveži

Prati nas na Facebook-u

Povežite se sa nama

Smešna slika dana